سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ساک خرید پارچه ای

ساک خرید (شاپینگ بگ) که توسط مشتریان برای حمل اجناس خریداری شده استفاده می شود اغلب از جنس پلاستیک و یکبار مصرف می باشند. از آنجایی که هر ساله آسیب های زیست محیطی مثل تولید بی رویه زباله توسط انسان موجب گرم شدن کره زمین و از بین رفتن منابع طبیعی می شود؛ اکثر تولید کنندگان سعی دارند تا با تولیدات و محصولاتی که قابلیت بازیافت داشته باشند از پیشرفت این نوع آسیب ها جلوگیری کنند. یکی از این محصولات موثر ساک دستی پارچه ای است که چندین بار قابل مصرف است و تجدیدپذیر نیز می باشد.

استفاده از این ساک خرید پارچه ای در ابتدا کار ساده ای نبود و صاحبان کسب و کار به سختی آن را می پذیرفتند چون تصور آنها این بود که استفاده از ساک خرید پارچه ای در برابر نایلون، از نظر اقتصادی مقرون به صرفه نیست در حالی که برخلاف تفکر آنها ارائه ساک خرید پارچه ای به دلیل اینکه چندین بار قابل استفاده است، بسیار ماندگار و مقرون به صرفه تر از  نایلون می باشد. علاوه بر آن قابلیت چاپ پذیری پارچه های اسپان باند که برای دوخت ساک خرید پارچه ای استفاده می شود راهی جدید برای تبلیغات به وجود آورده است.

 

در برخی کشورها برای اینکه صاحبان کسب و کار و به طبع آن مردم عادی مجاب به استفاده از ساک خرید پارچه ای شوند، برای استفاده از نایلون مبلغی مالیات در نظر گرفتند. با این کار قطعا فروشنده ترجیح می داد به جای استفاده از نایلون از ساک دستی تبلیغاتی استفاده کند که هم از طریق مشتریان خود برند خود را تبلیغ کند و هم مالیات اضافه پرداخت نکند.

کاهش استفاده از نایلون یکبار مصرف آنقدر در روند حفظ محیط زیست تاثیر گذار است که در برخی از شهرها قانونی وضع شده که به ازای استفاده از مصرف یک عدد نایلون یکبار مصرف مبلغی به عنوان جریمه پرداخت شود. برای ترویج استفاده از ساک خرید پارچه ای از آن به نام "کیسه هایی برای زندگی" یا "کیسه های سبز" یاد می کنند و در برخی از فروشگاه ها این ساک خریدها را جهت حمل کالا در قسمتی از فروشگاه ها قرار می دهند و برای مشتریانی که از آن استفاده کنند تخفیف قائل می شوند.

جهت دانلود فایل مقاله "ساک خرید پارچه ای، کیسه هایی برای زندگی" روی لینک زیر کلیک کنید:

 فایل مقاله "ساک خرید پارچه ای، کیسه هایی برای زندگی"